۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

دکتر قرضاوی: احداث دیوار فولادی مصر در رفح، شرعا حرام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از "الجزیرة نت" دکتر یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام، اقدام دولت مصر مبنی بر احداث دیوار فولادی در نقطه مرزی خود با نوار غزه را اقدامی حرام و مخالف با شریعت اسلامی دانست.
وی در توضیح این مطلب افزود: از آنجایی که بنای این دیوار فولادی، تشدید محاصره مردم غزه و افزایش مشکلات معیشتی آنان را در بر دارد و این موارد در نهایت منجر به قبول خواسته های اسرائیل از سوی مردم غزه می شود، لذا این کار از لحاظ شرعی حرام و ناجایز است.
دکتر قرضاوی در ادامه افزود: درست است که دولت مصر در مورد مصالح سرزمین و کشورش آزاد است اما در این مورد که نوعی مساعدت و همکاری جهت قتل و کشتار برادران و خواهران مسلمان آنها در فلسطین می شود، آزاد نیست. این اقدام چه از لحاظ قومی- که آنان نیز عرب هستند- و چه از لحاظ اسلامی- به مقتضای اخوت اسلامی- و چه از لحاظ حس انسانی و بشردوستانه، ناجایز و حرام است.
رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام، دیوار فولادی در گذرگاه رفح را به دیوار حایلی که اسرائیل در فلسطین ساخته تشبیه داد و گفت: اسرائیل به منظور فشار بر مردم فلسطین، دیوار حائلی ساخته است و مصر نیز دیوار دیگری را می سازد که در نهایت تمام منافع آن به جیب اسرائیل خواهد رفت.
دکتر قرضاوی گذرگاه رفح را مجرای تنفسی مردم غزه خوانده و از دولت مصر خواسته است که جهت بازگشایی آن اقدام نماید نه اینکه زمین را بر اهالی غزه تنگ کرده ودر کشتار آنان شریک شود.
وی در ادمه انتقاداتش از این اقدام دولت مصر گفت: اینکه دولت مصر حتی از رسیدن کمکهای بشردوستانه به مردم غزه ممانعت می کند به این معناست که دولتمردان مصر خواهان مصالح اسرائیل غاصب هستند حتی اگر این کار به قیمت جان مردم مسلمان و مظلوم غزه تمام شود.
دکتر یوسف قرضاوی ضمن انتقاد شدید نسبت به احداث این دیوار و ابراز نگرانی از عواقب ناخوشایند آن، از روشنفکران مصری و نیز جامعه عربی و سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا برای جلوگیری از این مشکل مهم و اساسی وارد عمل شده و مانع احداث این دیوار توسط دولت مصر شوند.

هیچ نظری موجود نیست: