۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

انتقاد شدید اردوغان از اسرائیل


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از شبکه خبری "الجزیرة"، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دولت اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی ضمن اشاره به وضعیت اسفبار کودکان نوار غزه و اثرات باقی مانده از گازهای فسفوری، رژیم صهیونیستی را مخاطب قرار داده و گفت: مردم ترکیه در طول تاریخ همواره حامی مظلومین بوده و در مقابل هرگونه بی عدالتی و ظلمی موضع گیری خواهد کرد.
این سخنان نخست وزیر ترکیه بعد از آن ایراد شد که احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از تاخیر در امر بازسازی نوار غزه - با وجود گذشت هشت ماه و توقف پرتاب موشک به سوی شهرکهای صهیونیست نشین - انتقاد کرد.
طیب اردوغان در این سخنان اظهار داشت: «درست در زمانی که بعضی از کودکان در حالت امن و آرامش بسر می برند و در حال فراگیری علم بوده و به آینده ای روشن می اندیشند، گروهی دیگر از کودکان زندگی را با اشک و غم و اندوه و اثرات به جای مانده از بمبهای فسفری سپری نموده و هیچ امیدی به آینده ندارند. این وضعیت به هیچ وجه قابل تحمل و توجیه نیست. هرگزنباید اجازه داد تا نظامی بر اساس ظلم و بی عدالتی پایه گذاری شود».
او همچنین در مورد روابط این کشور با دولت اسرائیل و اثرات احتمالی چنین سخنانی اظهار داشت: «در این میان ممکن است کسانی با ترکیه مخالف باشند و آن را نوعی ایجاد تنش و دشمنی تلقی نمایند، اما ما هیچ گونه دشمنی و کینه ای با کسی نداریم بلکه ما فقط خواهان صلح و آرامش در منطقه هستیم و این یک موقف انسان دوستانه بوده و جزو سیاستها و اهداف اصلی ما به شمار می رود».

هیچ نظری موجود نیست: