۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

تظاهرات مردم كابل در اعتراض به سوزاندن قرآن توسط نیروهای خارجی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس در تظاهرات گسترده‌ای كه امروز یک شنبه در شهر كابل پایتخت افغانستان به راه افتاده است، ده‌ها هزار دانشجو و مردم شهر كابل با سر دادن شعارهایی علیه نیروهای خارجی، سوزاندن قرآن توسط این نیروها را محكوم كرده و خواهان خروج آنان شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در كابل، ده‌ها هزار نفر از مردم شهر كابل در اعتراض به سوزاندن قرآن توسط نیروهای خارجی امروز صبح تظاهرات گسترده‌ای را آغاز كردند و شعار "مرگ بر اسرائیل " و "مرگ بر آمریكا " سر دادند.
این تظاهرات كه به دعوت دانشجویان دانشگاه‌های كابل و پلی‌تكنینك آغاز شده است با همراهی هزاران تن از مردم شهر كابل مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار فارس از محل تظاهرات، برخی اعضای پارلمان افغانستان نیز مردم را در این تظاهرات همراهی می‌كنند. "مولوی عبدالعزیز" معاون كمیسیون دینی و فرهنگی پارلمان افغانستان در این تظاهرات شركت كرده است.
نیروهای امنیتی افغانستان تاكنون 3 بار تلاش كرده‌اند تا مانع حركت تظاهر كنندگان خشمگین به سمت پارلمان افغانستان شوند اما هر 3 بار تلاش آنان بی فایده بوده است و در حال حاضر تظاهر كنندگان به منطقه "دهمزنگ " در نزدیكی پارلمان افغانستان رسیده‌اند.
هم اكنون حدود 2000 نیروی امنیتی افغانستان در منطقه دهمزنگ تجمع كرده‌اند و سعی دارند تا از حركت مردم به سمت پارلمان جلوگیری كنند.
در این تظاهرات گسترده دانشجویان و مردم شهر كابل شعارهای "مرگ بر آمریكا "، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر دولت دست نشانده" و شعارهایی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان سر می‌دهند.
دانشجویان شهر كابل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام كرده‌اند كه شب گذشته نیروهای خارجی در ولایت "میدان وردك" قرآن را سوزانده‌اند و این تظاهرات به نشانه اعتراض به سوزاندن قرآن به راه انداخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست: