۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

مشعل به اردوغان: مسجدالاقصی را نجات دهید


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از "مفکرة الاسلام" خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، طی نامه ای به رجب طیب اردوغان از او خواست تا برای آزادی و نجات بیت المقدس و مسجدالاقصی از چنگال صهیونیسم غاصب برنامه ریزی نماید.
خالد مشعل که این نامه را از طریق شبکه الجزیره قرائت می کرد خطاب به اردوغان گفت: «خلافت عثمانی دارای پیشینه تاریخی در بیت المقدس و مسجدالاقصی است لذا تو را به خداوند متعال قسم می دهم که برای حفظ حرمت مسجدالاقصی چاره ای بیاندیشید».
خالد مشعل همچنین در سخنرانی ای که در مقابل فرماندهان فلسطینی در دمشق داشت متذکر شد: «این برای اولین بار است که دادن اذان از مناره های مسجدالاقصی ممنوع می شود و همچنین بسته شدن دربهای حرم بیت المقدس نیز در طول تاریخ بی سابقه است».
او همچنین این اقدام را اولین قدم رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی دانست، همان بلائی که بر سر مسجد ابراهیم در الخلیل آمد.

سکوت رهبران فلسطینی و عرب
خالد مشعل در این نامه، رهبران فلسطینی و کشورهای عربی را به خاطر بی توجهی آنان نسبت به تجاوزات اخیر اسرائیل به مسجدالاقصی شدیداً مورد انتقاد قرار داد و از ملتهای عربی و اسلامی خواست تا خشم و انزجار خود را از این اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی اظهار کنند.
وی خطاب به تمام ملتهای مسلمان گفت: «جهاد بر علیه رژیم غاصب صهیونیست به هر طریق ممکن یک جهاد مبارک و میمون است که بدون شک نصرتهای غیبی خداوند متعال را به همراه دارد».
رئیس دفتر سیاسی حماس از دولتهای عربی درخواست نمود تا در مورد روابط دیپلماسی خود با اسرائیل تجدید نظر کنند.
وی همچنین "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و از او به عنوان فردی متکبر و مغرور یاد کرد که در برخورد با قضیه فلسطین بسیار متکبرانه عمل می کند.
خالد مشعل در پایان اظهار داشت: «بسیار جای تاسف است که برخی مسئولین فلسطینی فریفته سیاستهای پوچ و تکراری آمریکا و اسرائیل شده اند در حالی که باراک اوباما مسئله فلسطین را کاملا به فراموشی سپرده و در مقابل متوقف کردن شهرک سازی اسرائیل با شکست مواجه شده و تمام نیرو و توانش را متوجه ناآرامیها در افغانستان نموده است».

هیچ نظری موجود نیست: