۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

دو انفجار انتحاری در دانشگاه اسلامی اسلام آباد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از شبکه خبری "الجزیره" دیروز سه شنبه، در نتیجه دو انفجار پی درپی در دانشگاه اسلامی اسلام آباد - پایتخت پاکستان- شش نفر کشته و بیست نفر زخمی شده اند که دو دانشجوی دختر نیز در بین کشته ها مشاهده شده است.
همچنین"وسیم خواجه" سخنگوی دانشکده پزشکی پاکستان می گوید: «تاکنون دو جنازه و 10 زخمی به ما تحویل داده شده است، و در بین اجساد متلاشی شده تکه هایی از ساق پا به چشم می خورد که احتمالا تکه های بدن شخص انتحاری کننده می باشد».
اما طبق آخرین اخبار واصله از دانشکده علوم پزشکی، تعداد مجروحان 29 نفر است که حال 5 نفر از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.
این دو انفجار در سالن غذاخوری دانشجویان دختر صورت گرفته است.
طالبان پاکستان داشتن هرگونه ارتباط با دو انفجار انتحاری در دانشگاه اسلامی اسلام آباد را به شدت رد کرده و در بیانه ای خاطرنشان کرده است که آنها به هیچ وجه افراد عادی و غیرنظامی و نیز اماکن عمومی را مورد حمله قرار نمی دهند.
اگرچه تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته است، اما "رحمان مالک" وزیر كشور پاکستان، در مصاحبه ای که با روزنامه نگاران داشته حرکت طالبان را مخاطب قرار داده و گفته است: «حرکت طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده بگیرند یا نگیرند اما انگشت اتهام به سوی آنان و اتفاقات اخیری که در منطقه وزیرستان جنوبی جاری است متوجه است».
همچنین در پی وقوع این حادثه وزیر آموزش و پرورش منطقه "سند" پاکستان برای جلوگیری از حوادث مشابه، اقدام به تعطیلی حدود 50 مدرسه و دانشگاه تا روز یکشنبه در این استان نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: