۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

جوابیه دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان به یاوه سرایی برخی سایتهای افراطی


اخیرا بعضی از سایت های تندرو و افراطی از سخنرانی امام جمعه اهل سنت زاهدان در هفته گذشته ناراضی شده و تهمت های بی اساس و واهی را به ایشان نسبت داده اند غافل از اینکه الله سبحانه و تعالی همه چیز را می بیند و می داند، و کسانی که به بندگان خدا که بری الذمه اند نسبت نامناسب و نا روا می دهند به غضب الهی و قهر خداوند گرفتار می شوند.
سخنان هفته گذشته را ایشان در حالی ایراد کردند که از یک طرف دادگاه ویژه روحانیت، علمای طراز اول استان را در حد گسترده بر خلاف عرف احضار نموده و بعضی از آنان را بخاطر طلاب غیر ایرانی (تاجیک و افغان) باز داشت کردند، و از طرف دیگر اعلامیه دولتی کردن مدارس اهل سنت که به عنوان ساماندهی مدارس اهل سنت معروف است به همه حوزه ها ارسال کرده اند که در این اعلامیه تهدید شده است که چنانچه ساماندهی را نپذیرند با برخورد قانونی روبرو خواهند شد. متأسفانه در چنین شرایطی وقتی اهل سنت به مسئولان فریاد خود را رساندند به آنان فریاد رسی نشد، در نتیجه علمای اهل سنت خود را در یک بن بست دیده اند.
جامعه اهل سنت اعم از علما، نخبگان و اقشار مختلف مخالف سرسخت دولتی کردن حوزه های علمیه اهل سنت می باشند و معتقداند که بخش امور مذهبی که حوزه های علمیه در آن بخش قرار دارند نباید دولتی باشند و نباید هیچ نوع دخالتی در مسائل مذهبی صورت گیرد، اما در رابطه با طلاب غیر ایرانی همچنان که هزاران نفر از طلاب خارجی اعم از شیعه و سنی در جامعة المصطفی قم و حوزه علمیه گرگان مشغول به تحصیل هستند - ونمایندگیهای جمهوری اسلامی در تمام کشورها به آنان ویزای تحصیلی می دهند - در مدارس اهل سنت که مشترکات بیشتری با طلاب اهل سنت خارج از کشور دارند نیز ویزای تحصیلی داده شود. پنج سال تمام است که تلاشهای حوزه های اهل سنت در این باره مورد قبول قرار نگرفته و اکنون که تحصیلات این طلاب نا تمام مانده مسئولین می خواهند بالاجبار آنها را از کشور اخراج نمایند. لذا جمعی ازعلما ونخبگان عازم قم هستند تا در دیدار با مراجع و بزرگان قم مشکلات را با آنان در میان بگذارند.
سخنان جناب مولانا عبدالحمید در چنان شرایط بحرانی بصورت دفاعی بیان شده است نه بصورت تهاجم. ایشان از مدافعان سر سخت وحدت شیعه و سنی بوده و از حامیان نظام می باشند. ایشان معتقد اند که اهل سنت ایران ایرانی اند و باید همه حقوقشان مراعات شود و مورد تبعیض قرار نگیرند و آزادیهای قانونی آنها مراعات شود ونباید مدارس دینی و مساجدشان مورد مداخله حاکمیت قرار گیرد تا تفرقه و دو دستگی بوجود نیاید و دشمنان اسلام و ایران شاد نشوند.

هیچ نظری موجود نیست: